آخرین اخبار
کد مطلب: 124798
رئيس ستاد انتخابات کشور خبر داد:
آغاز نام نويسي داوطلبان انتخابات رياست‌جمهوري از 22 فروردين/ مجريان و ناظران انتخابات اگر قصد داوطلبي دارند بايد استعفا کنند/ اعضاي دولت براي داوطلبي در انتخابات نياز به استعفا ندارند
تاریخ انتشار : 1396/01/14 09:20:29
نمایش : 1996
رئيس ستاد انتخابات کشور با بيان اينکه نام نويسي از داوطلبان انتخابات رياست جمهوري از 22 فروردين ماه آغاز مي‌شود، گفت: مجريان و ناظران انتخابات رياست جمهوري اگر قصد داوطلبي دارند بايد قبل از نام نويسي از سمت خود کناره‌گيري کنند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ علي‌اصغر احمدي رئيس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به اين سؤال که چه کساني بايد براي داوطلبي در انتخابات رياست جمهوري از سمت خود استعفا دهد و اين موضوع شامل چه کساني مي‌شود، اظهار داشت: بر اساس ماده 37 قانون انتخابات رياست جمهوري کليه افرادي که مسئوليت مستقيم در امر انتخابات رياست جمهوري به صورت اجرا يا نظارت دارند در صورتي مي‌توانند داوطلب انتخابات رياست جمهوري شوند که قبل از ثبت‌نام از سمت خود استعفا داده باشند و در آن سمت شاغل نباشند. 

وي در ادامه افزود: تمام کساني که خود را واجد شرايط مي‌دانند مي‌توانند در اين انتخابات ثبت‌نام کنند الا مجريان و ناظرين انتخابات رياست جمهوري که طبق قانون اگر قصد داوطلبي در اين انتخابات را دارند بايد قبل از ثبت‌نام استعفا کرده باشند. لذا در اين زمينه قانون بسيار شفاف است و همچنين تاريخ مشخصي هم براي ديگران وجود ندارد. مثلا اعضاي دولت، قوه قضائيه و نمايندگان مجلس نياز به استعفا ندارند الا کساني که در اجرا و نظارت اين انتخابات نقش ايفا مي‌کنند که اگر قصد داوطلبي دارند بايد از سمت خود استعفا دهند.

رئيس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به اين سؤال که هيأت اجرايي انتخابات رياست جمهوري چه زماني تشکيل مي‌شود، تاکيد کرد: در اجراي ماده 31 قانون رياست جمهوري هيأت اجرايي مرکزي انتخابات رياست جمهوري با توجه به رايزني‌ و مکاتباتي که با هيأت مرکزي شوراي نگهبان انجام گرفته طي روزهاي آينده تشکيل خواهد شد.

احمدي با بيان اينکه ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات رياست جمهوري در وزارت کشور (ستاد انتخابات کشور) انجام خواهد شد، اضافه کرد: بنا به دستوري که وزير کشور صادر خواهد کرد از روز 22 فروردين کار تشکيل هيأت اجرايي انجام خواهد شد.

وي درباره زمانبندي تعيين صلاحيت داوطلبين انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا گفت: در حال حاضر فرمانداران و بخشداران سوابق کلي داوطلبان را به مراجع 4گانه استعلام ارسال کرده‌اند که آنها ظرف 10 روز يعني از 7 تا 16 فروردين ماه فرصت دارند نتايج بررسي‌هاي خود را به فرمانداران و بخشداران ارسال کنند که از آن پس هيأت‌هاي اجرايي به مدت 7 روز بر صلاحيت داوطلبين را بررسي خواهند کرد و به طور کلي در 3 روز آينده هيأت‌هاي اجرايي صلاحيت داوطلبان را آغاز خواهند کرد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس